Петър Илиев  е  артистичен директор на Фондация "Танцово изкуство - Илиев". Илиев е един от най-добрите хореографи у нас и в чужбина. Два дни Илиев е в Бургас, където тренира бургаската танцова формация „Петлите“. Поводът е предстоящият им нов проект „Път за всеки“. Какви са впечатленията на Илиев от бургаските „петлета“? С кои известни личности е работил? Капризни ли са те? Интервю на Gramofona.com с Петър Илиев.

Г-н Илиев, отново сте в Бургас, но по друг повод. Подготвяте танцова формация „Петлите“. Какви са впечатленията Ви от децата?

-  Много съм щастлив, че отново съм в Бургас. Градът е много различен през есента. Въпреки  че валеше, успях да разгледам Бургас отново. Този път съм тук, защото ръководителят на танцова формация „Петлите“  Георги Димитров ме покани да тренирам групата. Той бе гледал една от хореографите ми в YouTube. Преди две години правих нещо, посветено на Бургас и го кръстих „Богориди“. Георги го е харесал и ме помоли да ползва хореографията за новия си проект. Танцът беше предизвикан от движението на главната улица „Богориди“, а това, което правя е много бургаско.

Как се справят „Петлите“?

-  Много добре. Още на първата репетиция научихме 1 минута от общия танц, който е над 5 минути. Мисля, че ще успеем да се подготвим. Танцът е много енергичен и весел, много приятен за гледане, слушане, танцуване. Много съм доволен и се забавлявам с тях. Най-важното е, че те имат енергия, което е най-важното за един танцьор. Аз работя с професионалисти и това е нещото, което липсва. А това е нещо, което много трудно можеш да го научиш.

Има ли разлика между тези деца,  предвид тяхното социално положение и световните звезди?

-  Много голяма разлика. Първо емоцията, с която те подхождат е много различна. Те не оставят никакви резерви и работят на 100 %. Това е много важно. Тук децата влагат енергия и после учат текст, а при звездите е обратно.  Много добре се работи с тях и съжалявам, че имам само два дни с тях.

Раздавате се напълно, такъв ли сте по принцип?

-  Да, смятам, че ако не им дам 100 %, те няма да разберат какво искам от тях.

Разкажете ни за звездите, с които сте работил. Капризни ли са те?

-  Работил съм с различни формации.  С тях мога много повече да импровизирам. Тук е по-различно. Трябва да съм готов и да им дам материала, а  те да го изиграят на 100 %.

С професионалисти се работи много по-разлино. Те влизат, оглеждат се, харесват се и казават, че днес ще танцуват. Докато при тези деца, енергията идва отвътре. Те танцуват, защото се забавляват и защото им е хубаво.

Работил съм с Пола Абдул, а проектът бе доста интересен. Пола Абдул е хореограф, певица и има зад гърба си доста добра кариера. Направих хореографията на „Оpposites attract“. Първоначално снимах проекта с професионалните танцьори, след това й го пратих, за да го одобри и да влезе в нейния музикален клип.  Пола Абдул след това стана хореограф на Майкъл Джексън.

В неговата хореография "Black Or White" има една руска секция, която съм предствил аз.

Работил съм и с един много интересен артист- ученик на световноизвестния степ танцьор Грегъри Хайнс. А с него съм танцувал на една сцена и съм правил много интересни хореографии.

Имало ли е през годините елемент на разочарование от страна на звездите?

-  Звездите работят и не са толкова надути. Те просто  искат да работят и търсят новите неща. Търсят новия подход към всичко. Много хубаво се работи и е приятно с тях. Особено, когато е ново за тях.